29 ביולי 2012

למידה רשתית- הדרך אל הידע



בקורס "עיצוב סביבות למידה מתוקשבות" בהנחיית ד"ר אתי כוכבי, עלינו ליצור יחידת לימוד מתוקשבת. התלבטתי בין שני נושאים שאלמד בשנה הבאה בבית הספר: קיימות ומחזור, ויצירת עלון בית ספרי, שניהם נושאים חדשים במסגרת ההוראה שלי, כך שיצירת יחידת לימוד בשני התחומים בכל מקרה תהיה יעילה עבורי.

ההתלבטות בין הנושאים לא הייתה מסובכת: תחום הקיימות מאד עדכני ורלוונטי, ולכן יש חומר רב בנושא זה באינטרנט. בנוסף, יש לי ידע בסיסי פלוס, שהצטבר בשנים האחרונות עקב עיסוק שוטף בנושא. לכאורה אפשר לצאת לדרך. נושא העלון הבית ספרי לא ממש מוכר לי, ועד כמה ששוטטתי ברחבי האינטרנט, החומר הקיים מאד דל, לא מזמין פעילות מתוקשבת, יותר ברמת הנחיות כלליות למורה (אם בכלל), או במילים אחרות- התמודדות הדורשת המון התעמקות, למידה ועבודה.
כמובן שבחרתי באפשרות השנייה.
דפוס האישיות שלי שולח אותי בדרך כלל אל הלא נודע. המוכר והידוע הרבה פחות מרגש מבחינתי.

אז יצאתי לדרך. הבחירה בתוכן לא ממש מוכר לי, ובמשאבים מאד דלים באופן יחסי באינטרנט גרמו לי לתהליך למידה רשתי. הגדרתי את התחומים בהם אעסוק ביחידת הלימוד, ומאז אני מחפשת, מוצאת, לומדת, מחליטה שזה לא מספיק טוב, מחפשת שוב, יוצרת יש מאין, מחפשת, וכך הלאה, במעגל אינסופי.

מדי פעם אני תוהה למה בחרתי בדרך שידעתי שתדרוש ממני הרבה יותר, אבל אז נזכרת שככה אני, זה מה שבאמת נכון לי.

אני מתקדמת לאט, אבל בדרך פוגשת המון תכנים מעניינים. נתקלתי בפרויקט "טיפוגרפיה בתנועה", פרויקט שנלמד בבתי ספר לעיצוב, בארץ ובעולם. בסרטונים שהועלו לרשת, נעשה שימוש בטיפוגרפיה, כלומר בבחירת טקסט כמעביר מסר תקשורתי- ע"י שימוש בסוגי גופנים (גופן מעוגל כמשדר זרימה וגמישות, לעומת גופן מרובע המסמל בגרות, סדר, משמעת וכו'), בצורת סידור הטקסט, בתנועתיות הטקסט, בצבעוניות וכו'.

מאד מעניין לראות כמה משמעות יש לכל פרט בדרך אל השלם. עד כמה המודעות לתכנים כגון טיפוגרפיה, שימוש בצבע ובצורה, יכולה לתרום להעברת המסר שאנו מעוניינים להעביר.

מוזמנים לצפות בסרטון העושה שימוש בטיפוגרפיה בתנועה על מנת להעביר את המסרים התוכניים של "הכבש הששה עשר".

הכבש הששה עשר- טיפוגרפיה בתנועה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על התייחסותך